×

"UTRATA" Rachel Van Dyken


~ SERIA ZATRACENI ~

CZĘŚĆ I

UTRATA
Żegnaj – ktokolwiek wymyślił to słowo, powinien smażyć się w piekle.”

Historia, która poruszy niejedno serce.
Historia, która zmusi do refleksji nad życiem.


Bo czasami koniec okazuje się być początkiem...




ZARYS TREŚCI:
Czas nie leczy ran tak szybko. Nawet po dwóch latach Kiersten ciężko jest żyć ze świadomością tego co się stało. Decydując się na studia daleko od domu, opuszcza swoje cztery ściany, które były jej głównym widokiem ostatnich miesięcy. Jak się okazuje, była to najlepsza decyzja jaką mogła podjąć. W akademiku poznaje dwójkę wspaniałych ludzi – Lisę i Gabe’a oraz Westona, który postanawia wydobyć ją z kokonu, którym się oplotła. Zburzyć mur i przezwyciężyć jej lęki.
Niestety wkrótce przyjdzie im wspólnie stoczyć poważną walkę, która dla obojga może skończyć się czymś znacznie gorszym niż rozłąka…

„Utrata” to opowieść o życiu i śmierci, chorobie i woli życia, lękach i ciemności, po których przychodzi słońce oraz o wierze i miłości, która sprawia, że nadzieja nigdy nie umiera.

„Życie nie jest sprawiedliwe, ale to, jak je przeżyjemy – to właśnie jest cudowne. To dar.”

 *
Książka w stu procentach trafiła w moje gusta, czyli takie, gdzie są przemyślenia i życiowe sytuacje. Nie możemy żyć ciągle fikcją, bo czasem trzeba wrócić na Ziemię, by nie stracić tego co najważniejsze.

Życie nie jest proste, każdy to wie, dlatego duży plus ode mnie za nie przekoloryzowanie historii. Doceniam też opisanych przyjaciół i każdemu z Was życzę tylko takich jak np. Gabe – którzy zawsze się o Was troszczą, udzielają rad i przestrzegają, którzy nie będą zazdrośni, gdy spotkasz miłość swojego życia, tylko będą nad Tobą czuwać i Cię wspierać.

Szczerze powiedziawszy okładka nieco mnie zmyliła, dlatego muszę Was przestrzec! To nie jest kolejna - mniej lub bardziej banalna – historia miłosna. Oczywiście wątek miłości występuje, ale dodatkowo opleciony został pięknymi i mądrymi refleksjami nad życiem, o których może z pozoru wiemy, ale zapominamy w życiu codziennym. Nie będziecie żałowali ani jednej sekundy spędzonej z tą książką- tego jestem pewna.

„W życiu nie chodzi o to, na co zasługujemy. Gdybyśmy mieli czekać, aż na coś zasłużymy, czekalibyśmy całą wieczność. Wolę żyć w przekonaniu, że nigdy na nic nie zasłużę. To nie znaczy, że jestem złą osobą. Dzięki temu bardziej doceniam to, co mam.” 

Nie sposób nie wspomnieć, że książka dedykowana jest w szczególności osobom dotkniętym przez nowotwory, którzy każdego dnia walczą.
Śmierć jest łatwa, wystarczy zamknąć oczy, zasnąć i nigdy więcej się nie obudzić. Jednak zostawić osoby, które się kocha – to już nie jest takie proste i sprawia ból.

Czas… cóż za przerażające słowo.”

Książka sprawiająca, że myśli kłębią się w naszej głowie, to nie wątpliwie dobra książka, która zasługuje na zwrócenie uwagi czytelników w jej stronę.
Jeśli poszukujecie czegoś, co pozostawia po sobie ślad i potrafi zachwycić, to „Utrata” jest Waszą zaginioną pozycją.

„Ludzie wierzą, że mają wpływ na to, co się im przytrafia, gdy tak naprawdę… życie biegnie własnym torem i czasami jest za późno. A czasami za wcześnie.  Bywa, że dokonujemy złych wyborów, ale bywa i tak, że nasze wybory okazują się dobre. Mówimy tak, gdy coś idzie nie po naszej myśli. Nie kwestionujemy naszych decyzji, jeśli wszystko układa się, jak trzeba. Zaczynamy je kwestionować, gdy wszystko się wali.” 

Autorka na końcu dziękuje czytelnikowi za przeczytanie tej historii, zaś ja pragnę podziękować jej, za napisanie wspaniałej książki oraz za to, że na swoim bólu potrafi budować wsparcie dla innych ludzi.

Po prostu PIĘKNA historia, którą z całego serca POLECAM !

Moja ocena:
9/10

Dziękuję również Wydawnictwu Feeria Young – gdyby nie Wy, ominęłoby mnie coś naprawdę ważnego J



METRYCZKA:
Autor: Rachel Van Dyken
Tytuł oryginału: Ruin
Gatunek: literatura młodzieżowa
Liczba stron: 301
Data wydania: 4 lutego 2015                         
Wydawnictwo: Feeria Young
Cena: 32,90 zł


#Paula

13 komentarzy:

  1. Bardzo jestem ciekawa tej książki i muszę ją dodać do listy "Do kupienia" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak sama twierdzisz, i z załączonych opisów wynika, książka jest istotnie refleksyjna. Ja jednak wolę bujać w obłokach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią poznam kiedyś tę historię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed chwilą czytałam mniej pochlebną recenzję tej książki. Ale ja obstaję przy swoim- muszę poznać.
    Ktoś jednak dostał książkę od wydawnictwa. Wychodzi na to, że się nie załapałam :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że wyznajesz tą zasadę :) ilu ludzi tyle opinii ;)

      Usuń
  5. Widziałam tę książkę w zapowiedziach, ale na razie nie mam ochoty na jej poznanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy wcześniej nie zagłębiałem się w opis tej książki, ale czytając Twoją recenzję przekonałem się, że okładka całkowicie mnie zmyliła. Teraz wiem już, że jednak warto poznać tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, okładka jest mocno myląca. Na szczęście rehabilituje to historia zawarta wewnątrz :D

      Usuń
  7. Niedługo u mnie recenzja książki Zaczekaj na mnie, którą jestem zauroczona. Tutaj fabuła brzmi podobnie, więc czuję się bardzo zainteresowana;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zaglądniemy, bo to również historia godna przeczytania ;)

      Usuń
  8. Na dniach i ja będę czytać ''Utratę'', dlatego mam nadzieję, że moje odczucia po tej lekturze pokryją się z twoimi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś ją przeczytam. Na daną chwilę mam inne plany czytelnicze, ale jak najbardziej jestem zainteresowana lekturą tej książki. I liczę, że będę równie zachwycona nią jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!

Podziel się z Nami tym co myślisz. Pozostaw swój ślad! :)

Dziękujemy,
Załoga Books&Culture

Copyright © 2016 Books&Culture , Blogger