×

"SZALEŃSTWO" - Susan Vaught


Never w stanie Kentucky nie jest zwykłym miasteczkiem…
To miejsce, w którym żywi i martwi nie mogą zaznać spokoju. 


Nie wychodź dziś z domu, chłopcze. Śmierć chodzi na dwóch nogach.
Forest, 18-letnia dziewczyna zatrudniona w szpitalu psychiatrycznym Lincolna, wie o tym aż za dobrze. Chce tylko zarobić na studia i wyrwać się z upiornego miasteczka. Ale szpital ma swoją mroczną stronę: setki pacjentów, kilometry podziemnych tuneli, dzwony na wieży, które rozbrzmiewają w najmniej oczekiwanym momencie, i pewną szafę, skrywającą coś gorszego niż podarowane pacjentom używane ubrania…



Kiedy pewnej nocy Forest widzi zmarłego małżonka jednej z pacjentek, zupełnie traci poczucie czasu i rzeczywistości.

*  *  *  *

Nie wiem jak to się stało, że podczas wybierania tej książki nie zauważyłam, że jest ona z gatunku paranormal. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy po przeczytaniu prologu coś mi nie pasowało, bo skąd fantastyczny wątek w normalnej książce? Jednakże zaintrygowana początkiem historii nie porzuciłam czytania.

Historia jak na paranormal przystało. Dziewczyna odkrywa w sobie moc, której nie podejrzewała. Od tego momentu toczy się akcja typowo fantastyczna. Na odległy plan schodzą przyziemne problemy, odkładanie pieniędzy na studia i życie, chęć wyrwania się z miasteczka. Czas traci na wartości. Forest zgłębia swoją wiedzę na temat duchów, zmor i innych istot niewidzialnego (dla zwykłych śmiertelników) świata. 

Niestety to zupełnie nie moje klimaty. Zbyt naciągany, nierealistyczny świat. Bohaterowie nie na tyle  wyraziści, by zapaść w pamięć. Na plus zasługuje ciągłość akcji, która nie jest przerywana mało istotnymi rzeczami. 

Najciekawszym wątkiem okazała się być dla mnie 'przyjaźń' Leviego i Forest. Ciekawość ich dalszego losu sprawiła, że przebrnęłam przez całą resztę. Relacja rodząca się między nimi, wprowadziła mnie w zachwyt. Autorka sprawiła, że czytelnik czuje coś kwitnącego pomiędzy dziewczyną i chłopakiem, przy jednoczesnym braku dialogów wskazujących na to. 

Książka powinna spodobać się fanom gatunku paranormal, jeżeli do nich należycie śmiało możecie próbować swojej przygody z "Szaleństwem". W przeciwnym razie nie polecam, bo możecie się zawieść.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję:

POLECAMY

METRYCZKA:
Autor: Susan Vaught
Tytuł oryginału: Insanity
Data wydania: 2014
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: YA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!

Podziel się z Nami tym co myślisz. Pozostaw swój ślad! :)

Dziękujemy,
Załoga Books&Culture

Copyright © 2016 Books&Culture , Blogger