×

"Rzeka tajemnic" - Dennis Lehane

Szczęście przychodzi na chwilę,       a potem odchodzi. Czasem na całe lata. Ale smutek… smutek osiada na dnie duszy.

Jedno wydarzenie może nieodwracalnie zmienić całe Twoje życie.

       Jedna decyzja może je zakończyć.

                    Jeden błąd i będziesz martwy.

RZEKA TAJEMNIC to ekscytujący bestseller New York Timesa!
Historia trzech przyjaciół z dzieciństwa, których niewinna, szczeniacka bójka na ulicy powoduje uprowadzenie jednego z nich. Chłopak wraca po czterech dniach do domu – jednak nie jest już tą samą osobą.


Kilkanaście lat później…
Dawni przyjaciele posiadają już rodziny. Szczęście nie trwa jednak długo. Zamordowana zostaje córka Jimmy’ego, brak śladów zabójcy, śledztwo w toku, a jedyne tropy powoli zaczynają pasować do jego przyjaciela – Dave’a. Jimmy chce na własną rękę wymierzyć sprawiedliwość, jednak nie posiada dowodów obciążających mężczyznę. Policja robi, co może. Jednak czy to wystarczy? Czy domysły, luki w zeznaniach i inne, małe niezgodności doprowadzą do tragedii?
Co tak naprawdę wydarzyło się podczas porwania małego Dave’a kilkanaście lat temu?

~ *** ~
Niezwykła powieść, trzymająca w napięciu z wartką akcją. Rozwiązanie wszystkich gnębiących czytelnika tajemnic, pytań następuje w odpowiednim czasie. Nie ma tu miejsca na nudę, bo… wszystko się może zdarzyć.
Nie jest to książka z happy end’em. Rzeka tajemnic jest połączeniem kilku gatunków, ponieważ znajdziemy w niej dramat, akcję, sensację a także wątki o miłości i zdradzie, przyjaźni wystawionej na próbę oraz ludzkich słabościach.

W życiu nie ma „a potem żyli długo i szczęśliwie”, złotych zachodów słońca i całej tej lipy. Jest praca. Człowiek, którego kochasz, rzadko zasługuje na wielką miłość. Właściwie nikt na nią nie zasługuje, pewnie też nikt nie udźwignąłby takiego ciężaru.

W powieści zostały przedstawione różne wymiary miłości. Za bardzo ciekawy uważam wątek Seana i Lauren, którzy nie widzieli się już ponad 8 miesięcy, jednak ona regularnie dzwoni do męża, lecz nie odzywa się..
Spotkamy również miłość „zakazaną”, lecz prawdziwą, którą darzona była i nadal jest ofiara morderstwa.

- Bardzo ją kochałem. Ja… nigdy więcej takiego czegoś nie przeżyję. To się w życiu dwa razy nie zdarza, prawda?
- Rzadko nawet raz.

Książka bardzo mi się podobała, dzięki niej dostrzegłam jak wiele może zmienić wyznanie prawdy bez wcześniejszej zwłoki, ale także jak wiele można stracić nie wyznając jej. Wtedy kłamstwo nawet w ochronie własnego życia na niewiele się zda. Ludzie są naprawdę czasami zbyt naiwni.
Brak szczęśliwego - i moim zdaniem - również ostatecznego zakończenia dodaje książce uroku. Uświadomimy sobie smutną prawdę – często właśnie niewinni ludzie cierpią.

Nie chciałabym Wam tutaj spoilerować, ale muszę powiedzieć tym, co czytali już tą książkę, że zakończenie wątku Dave’a podziałało dość emocjonalnie na mnie. Byłam zła na jego żonę, za to, że zamiast szczerze porozmawiać z mężem to poszła wyżalić się Jimmy’iemu. Co prawda Dave też ponosi po części winę za swój los, bo mógł wyznać prawdę..


Nie odkładaj na jutro tego, co możesz zrobić dziś.
- niby słowa każdemu znane, ale jak duże odegrały tutaj znaczenie! 

Książkę polecam!

8/10
METRYCZKA:
Autor: Dennis Lehane
Tytuł oryginału: Mystic River
Liczba stron: 495
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2003
Cena: 29,90 zł




~ *** ~
Na podstawie książki RZEKA TAJEMNIC powstał film pod tym samym tytułem!
Osobiście bardziej podobała mi się książka. W ekranizacji zauważyć można różnicę pomiędzy wydarzeniami (np. książka: chłopcy rozpoczynają bójkę na ulicy, po czym ludzie wyglądający jak policjanci zabierają Dave’a,  film: chłopcy piszą swoje imiona na świeżym betonie..).
Również bohaterów wyobrażałam sobie inaczej, młodziej. Obraz siwego Dave’a nie przypadł mi do gustu..

Witam całą Rodzinkę bloga Just Books !
Jak pewnie zauważyliście jestem tutaj nowa a oto moja pierwsza recenzja.
Życzę Wam i sobie owocnej współpracy !
# Karina

8 komentarzy:

  1. Pierwsza recenzja "palce lizać" :) książka zbyt zwyczajna jak dla mnie, nie mój typ, ale może sięgnę po film

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się zaciekawiony dzięki Twojej recenzji. Witam Cię również serdecznie i mam nadzieję, że fajnie Ci tu będzie. Z chęcią przeczytam kolejne recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za pierwsze miłe i pokrzepiające słowa ! :) Fenko - zgadzam się z Tobą, książka nie jest moim faworytem w tym gatunku, ale nie żałuję, że po nią sięgnęłam ;) Gdybyś jednak zdecydowała się na obejrzenie filmu koniecznie daj znać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam film i nawet nie wiedziałam o istnieniu książki...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo... Widzę książkę gorąco polecaną przez Katarzynę Bondę. :)
    Sama znam tę historię wyłącznie z filmu, ale mam nadzieję to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie zainteresowałaś.Chętnie jej poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja książki jeszcze nie czytałem, ale oglądałem film - rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja książkę czytałam i bardzo mi się podobała. Za to filmu nie widziałam :P
    Jak sądzisz, obejrzeć dla porównania, czy reguła jest spełniona? Książka lepsza od filmu?

    OdpowiedzUsuń

Witaj!

Podziel się z Nami tym co myślisz. Pozostaw swój ślad! :)

Dziękujemy,
Załoga Books&Culture

Copyright © 2016 Books&Culture , Blogger