×

KONKURS - Dzień Książki z Just Books!


23 KWIETNIA to dzień ważny dla KAŻDEGO mola książkowego!

 DZIŚ OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI! 


Czym jest dla Nas książka?
spojrzeniem na świat oczami autora,
* oderwaniem się od szarej rzeczywistości,
* wskazówką życiową,
* najlepszym lekarstwem na ból,
* szkołą wyobraźni,
* poznaniem nowego, lepszego świata,
* prawdziwym przyjacielem na zawsze...                                                                               
 Można by wymieniać i wymieniać nieustannie. Jednym słowem Książka jest w s z y s t k i m. Nawet więcej niż "wszystkim"!

Z racji tego iż świętujemy wszyscy, zapraszam Was do konkursu! WARTO! :)


Zasady konkursu:
1. Organizatorem konkursu jestem ja - Monika, właścicielka bloga http://justbooks17.blogspot.com/.
2. Sponsorem nagród książkowych w konkursie jest Wydawnictwo Feeria.
3. Konkurs trwa od 23.04.2014r do 27.04.2014r. do godz. 20:00.
Ogłoszenie wyników nastąpi 28.04.2014r. około godz. 16:00
4. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby zamieszkałe na terenie Polski, lub mające adres korespondencyjny w Polsce.
5. Nagrodą w konkursie są książki:
* "Namaluj mi słońce" - Gabriela Gargaś
* "Lepszy byłby martwy" - Douglas Corleone
* "Urodzona o północy" - Hunter C.C.
 *** Zostaną one przydzielone losowo do wygranych.
6. Wyłonionych zostanie 3 laureatów (przeze mnie), którzy udzielą najciekawszych odpowiedzi na pytanie konkursowe.
7. Jedna osoba może tylko raz wziąć udział w konkursie.
8. Każdy może wziąć udział w konkursie.
9. Aby wziąć udział w konkursie należy:
*  Wyrazić chęć udziału,
* Podać nick i adres mailowy abym w razie wygranej mogła się skontaktować,
* Trzeba lubić nasz fp (https://www.facebook.com/pages/Just-Books/208293852705714
* Być obserwatorem/członkiem bloga (justbooks17.blogspot.com), jednak nie jest to obowiązkowe lecz będzie mi miło gdy zostaniesz tutaj na dłużej.
* Odpowiedzieć na pytanie konkursowe :


Jaki wpływ na nasze życie mają książki?


Dodatkowo można umieścić baner konkursu na blogu/facebooku, ale nie wymagam tego:


Serdecznie zapraszam do udziału!
Powodzenia wszystkim życzy,
Monika !

30 komentarzy:

  1. Moniko, konkurs jest fajny, ale zupełnie nie rozumiem pytania :) Czy tam nie wkradł się jakiś błąd? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, coś namieszałam, przepraszam. Pytanie poprawiłam, mam nadzieję, że już jest logiczne?
      Zapraszam do udziału :)

      Usuń
  2. Zgłaszam się ! :)
    mail: daria.21011996@wp.pl
    Banner na stronie fb: De-Wu Czyta

    Książki pozwalają na chwilę relaksu. Pozwalają na uwolnienie się od codziennych obowiązków i przeżyć wspaniałą przygodę. Ale nie tylko to. w moim życiu książki są bardzo ważną częścią, nie tylko dla samych ciekawych historii, ale też dlatego, że każda książka mnie zmienia. Każda daje mi inne postrzeżenie świata, widok na ludzkie problemy. Książki mnie kształtują, moją opinię i myślenie. Gdyby nie one zapewne nie byłabym tą samą osobą, którą jestem teraz. Każda kolejna, to nowe doświadczenia, które coś we mnie zmieniają i tworzą mnie od środka :)

    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zgłoszenie i udział! :)

      Usuń
  3. Zgłaszam się :)
    nick: Doomisia♥
    mail: dominika.justyna@poczta.onet.pl
    Lubię na FB jako: Dominika K.
    Obserwuję jako: Doomisia♥

    Nie wyobrażam sobie mojego życia bez książek. Są one w nim obecne odkąd pamiętam. Czytałam "Dzieci z Bullerbyn", "Opowieści z Narnii", wreszcie sięgnęłam po romanse i luźną fantastykę. I uważam, że każda przeczytana książka mnie zmienia. W sposób pozytywny bądź negatywny, ale zawsze pozostawia po sobie ślad.
    Czasem gdy widzę jakiś cytat, od razu wiem z której powieści on pochodzi.
    Cieszę się gdy koleżanka pyta mnie, jaką książkę mogłabym jej polecić.
    Na mojej twarzy pojawia się uśmiech, gdy zobaczę, że do mojej miejscowej biblioteki dołączyły nowe książeczki.
    A gdy w parku zobaczę małe dzieci, które czytają- to jakoś tak miło mi się robi.
    Prowadzę bloga, który daje mi ogromną satysfakcję.
    I wiem, że nawet jeśli kiedyś na mojej drodze życiowej pojawią się problemy czy nowe obowiązki i nie będę czytała tak dużo jak teraz, to zawsze kiedy wejdę do biblioteki czy księgarni, zawsze kiedy moje własne dziecko weźmie do ręki książkę, to zawsze wtedy będę szczęśliwa. I będę z utęsknieniem oczekiwać nawet tych kilku minut dziennie, kiedy będę mogła spokojnie usiąść i poczytać.
    Każda książka to dar, który otrzymujemy. Cieszę się, że umiem i mogę czytać. To jeden z najpiękniejszych prezentów jaki mogłam dostać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się :)
    nick: Magdalena Osińska
    mail: magdalen321@gmail.com
    Lubię na facebooku jako: Magda Osińska
    oraz obserwuję na google+ jako Magdalena Osińska

    Książki odgrywają w życiu człowieka ogromne znaczenie. Przenoszą nas do innego świata, do krainy marzeń, fantazji oraz uwalniają od problemów świata rzeczywistego. Poszerzają wyobraźnię, tworzą w naszej głowie obrazy, które pozostają na lata. W zależności od rodzaju pełnią różne role - fantastyka pozwala na oderwanie się i relaks w długie wieczory, tragedie wzruszają i "ściskają serce", a obyczajowe uczą nas życia. Kieruję się powiedzeniem, że "czytając żyjemy podwójnie". Książki wciągają nas do innej rzeczywistości, pozwalają na towarzyszenie bohaterom w ich życiowych sukcesach i porażkach, dylematach, uczą empatii. Każda pozostawia w nas samych ślad, zmienia nastawienia do życia, uczy dostrzegać to, czego nie widzą inni. Zapach kartek wciąga aromat herbaty, naszych perfum, przez co jest niezastąpiony. Dzięki czytaniu poznajemy autora i zaprzyjaźniamy się z nim. Oprócz tych zalet istnieje jeszcze wiele, wiele innych, w tym także jedna bardzo ważna - poszerza nasze słownictwo i horyzonty umysłowe. Książki rzeźbią naszą duszę i uczą prawdziwych wartości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgłaszam się :)

    Książki mają wpływ zgubny i czasożerny :) drenują portfel, zabierają miejsce na półkach, ale wzbogacają szarą egzystencję i nie da się ich niczym zastąpić. To wrota do innego świata, w którym żyje się wiele razy.
    Pozdrawiam
    lustro.rzeczywistosci@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się :)
    mail: malenstwo1997@gmail.com
    obserwuję jako: KosmataTyczka
    lubię na fb jako Patrycja Góra

    Szczerze mówiąc, nie wiem czy ktokolwiek z biorących udział w konkursie jest w stanie w pełni odpowiedzieć na to pytanie. Jaki wpływ na nasze życie mają książki? Są pochłaniaczem czasu i ucieczką od codzienności; niekiedy doszczętnie "ogołacają" nasze portfele, ale są na tyle wdzięczne, że nawet w kryzysowo-finansowych sytuacjach możemy je nabyć. W każdej książce możemy znaleźć część historii swojego życia, a w każdej postaci odzwierciedlenie siebie. Razem z bohaterami przeżywamy coś, czego nie jesteśmy w stanie przeżyć w realnym świecie. Co najśmieszniejsze - nieraz kilka przeczytanych stron daje nam więcej do myślenia, niż długa pogadanka, której skazani jesteśmy wysłuchać; nieraz więcej nauczymy się z zapisanego papieru, zamkniętego pomiędzy dwoma skrzydłami okładki, niż od doświadczonej osoby, przekazującej nam swoje mądrości. Można lać wodę w nieskończoność odpowiadając na to pytanie, ale żadna odpowiedź nie będzie do końca pełna.. bo przecież na życie każdego z nas, książka ma zupełnie inny wpływ. Jedni traktują je jak zwykłe oderwanie od rzeczywistości, inni - jako podróż w nieznane. Może to zabrzmi śmiesznie, ale moje życie zostało przez książki uratowane i odciągnięte od świata, w którym zabłądziłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę pomyśleć nad odpowiedzią ;)
    Baner jest już u mnie na blogu w zakładce: Wasze konkursy

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam się :)

    Nick: zakłamana
    mail: aleksandra.wad@wp.pl
    obserwuję bloga :)

    Można powiedzieć że książki mają bardzo duży wpływ na nasze życie, czytamy książki kiedy nie mamy co robić a inny pomysł nie przychodzi nam już do głowy, a nam chodzi tylko żeby dzień jakąś minął, czytamy książki ponieważ inni je czytają, a a czego się nie robi by być tym innym ? robić to co pozostali, nawet tego nie lubiąc i nie wiedzieć co można zdobyć dzięki książkom, czytamy bo uwielbiamy zapach świeżych kartek, ładnych okładek, mimo iż okładka książki to nie wszystko co książka i jej zawartość, czytamy książki ponieważ chcemy poszerzyć swoją wiedzę na różne tematy, dowiedzieć się czegoś o świecie, innych kulturach i zwyczajach, czytamy też dlatego że w książkach możemy odnaleźć samego siebie, swoje obawy,przemyślenia, problemy, ale możemy też od tego uciec, zagłębić się w książce i tym razem poczytać o cudzych problemach, cudzym strachu, obawach i odłączyć się na chwilę od tego co nam przeszkadza a zagłębić się w to co nas interesuje.

    Myślę że każda książka ma jakiś wpływ na życie każdego człowieka, trzeba tylko to odnaleźć.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgłaszam się. x
    Nick: Jula.
    Mail: vaariablee@gmail.com
    Lubię na facebooku jako: Julia Zbaradzka.
    Myślę, że książki to jedna z najlepszych rzeczy, jakie mogą spotkać człowieka na drodze smętnego życia. Słynny pisarz - Umberto Eco - powiedział „Kto czyta książki – żyje podwójnie”. Do tego właśnie chciałabym się odnieść. W pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem. Czytając książki zatracamy się w życiu bohaterów. Czasami - jak w moim przypadku - odcinamy się do rzeczywistości i jesteśmy po prostu głównym bohaterem/ką. To niesamowite uczucie, które towarzyszy niemal każdemu czytelnikowi.
    Co za tym idzie, książki to także nasza ucieczka od życia codziennego. Zagłębienie się w tajnikach jakie skrył autor i poznawanie świata przedstawionego w opowieści.
    Wszystko co przeczytamy ma wpływ na nasze życie. Każde doświadczenie nas zmienia - tak jest również w przypadku książek. Każda książka to nowe przeżycie, to nowa cenna rada... Zawsze pozostanie w nas choćby ułamek książki, tego co za sobą niesie.

    OdpowiedzUsuń
  10. A wiecie dlaczego akurat 23 kwietnia jest Dzień Książki?

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię czytać książki ponieważ dają mi możliwość przeżywania przygód z bezpiecznej pozycji czytelnika. Siedząc w wygodnym fotelu, otulona ciepłym kocem, biorąc łyka gorącej herbaty mogę oczyma wyobraźni przenieść się do innego świata, gdzie główni bohaterzy ronią łzy, przeżywają smutki, radości, żal, ból, rozczarowania i sukcesy. Kocham książki za to że dają mi prawo a wręcz obowiązek do oceny moralności bohaterów, ich postaw i zachowań. Nawet jeśli po przeczytaniu kilku pierwszych stron dokonam pochopnej oceny bohatera to nikt mnie za to nie rozliczy, nie skarci. Mogę również uczyć się na cudzych błędach, wyciągać wnioski, analizować czyjeś zachowania.
    Bez wychodzenia z domu, ubrana jedynie w ciepłe kapcie i pidżamę mam możliwość podróżowania w dalekie zakątki świata, poznawania nowych kultur, sposobów życia, odkrywania w sobie pasji.
    Ktoś kiedyś powiedział że literatura jest pożywką dla wyobraźni i myślę że słowa te stanowią idealne określenie wartości książek w naszym życiu.

    Pozdrawiam
    Aneta
    powerflower21@o2.pl
    lubię na fb jako Aneta Gaćkowska
    bloga obserwuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam się :)
    klaudiaskiedrzynska@wp.pl
    Na Fb lubię jako: Klaudia Skiedrzyńska
    Obserwuję jako: Magnolia044
    baner na fb: https://www.facebook.com/klaudia.skiedrzynskamatusiak

    Dla mnie książki są moim najlepszym przyjacielem. Szanuję je, dbam o nie, nie piszę po nich, nie zaginam rogów...traktuję je jak swojego rodzaju świętość :). W książkach szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Traktuję je jako odskocznię od rzeczywistości (tak jak większość). Dla mnie czytanie jest najlepszą formą odpoczynku i wyciszenia się. W zależności od nastroju i pogody wybieram się w interesującą podróż, czy to z romansem, czy z kryminałem, a może z jednym i drugim, albo decyduję się na fantastykę, nie ograniczam się, bo przecież wszystkiego w życiu trzeba spróbować :) Książki są dla mnie bramą do innego (często lepszego) świata, tam nie ma granic, odnajduję w nich nowych przyjaciół, z którymi spędzam czas oraz przeżywam to co oni, cieszymy się razem i płaczemy. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że sama sobie wybieram jaki rodzaj "bramy" chcę otworzyć i jakich "przyjaciół" chcę wybrać.
    Książki odgrywają w moim życiu ogromną rolę. Czytanie na pewno rozwija język i słownictwo, doskonali ortografię oraz pobudza wyobraźnię. Pozwala mi się wczuć w wybraną postać i jej sytuację życiową. Książki dostarczają mi mnóstwo rozrywki oraz ogrom emocji, jednym razem rozweselają innym rozczulają do łez. Książki uczą dobrych manier, poszerzają wiedzę, poprawiają koncentrację i pamięć. Jak dla mnie są najlepszym „lekarstwem” na nudę. Czytanie dodaje mi siły pozwala naładować "akumulatory" na kolejny dzień, by wieczorem móc spokojnie zasiąść do lektury.

    Pozdrawiam
    Klaudia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się :)
    Obserwuję / lubię na fb / baner umieściłam na blogu
    e-mail: kwiatusia1@gmail.com

    Odpowiedź na pytanie konkursowe:
    Czytam różne gatunki książek, ale najczęściej są to powieści obyczajowe oraz thrillery i kryminały dlatego opiszę, jak one wpływają na moje życie.
    Gdy powieść obyczajowa jest dobra to potrafi wywołać u mnie skrajne emocje, wzruszając i zmuszając do refleksji… "co ja bym zrobiła na miejscu postaci literackiej?" oraz pomóc rozwiązać problem, jeżeli takowy u mnie występuje. W książce szukam szczypty optymizmu, bo jak „bohaterce się udało, to dlaczego mi miałoby się nie udać!”, a jak jej nie uda się rozwiązać jej kłopotu – to może przynajmniej mi pomoże go uniknąć lub mu zapobiec.
    Czytając kryminały/thrillery mogę stać się na chwilę detektywem - to jest moje niespełnione marzenie z dzieciństwa :) i dzięki stopniowemu rozwojowi akcji mój umysł rozpoczyna dedukcję, aby po kilku kolejnych przeczytanych stronach móc śledzić, wskazać i łapać przestępców wspólnie z „dobrymi” bohaterami książki.
    A jak to wpływa to na moje życie? Potrafię rozpoznać i nie dać się wciągnąć w intrygi i w żadne brudne interesy. ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytanie książek ma wiele pozytywnych aspektów, dzięki którym każda jednostka ludzka może się rozwijać. Podczas spędzania czasu na zagłębianiu się w lekturze, można choć na chwilę zapomnieć o otaczającej nas rzeczywistości, utożsamić się z bohaterami, wraz z nimi przeżywać każde wydarzenie, każdy ich wzlot lub upadek. To także czas, gdy każdy człowiek może być przez chwilę egoistą - nie myśleć o nikim i niczym, jedynie o swojej własnej przyjemności płynącej z czytania, a przecież chwile egoizmu są niezwykle każdemu potrzebne! Historie opisane w książkach pozwalają nie raz i nie dwa odkryć prawdy o życiu, poznać czyjś punkt widzenia na daną kwestię, a więc także kształtować nasz własny światopogląd. Książki wpływają także pozytywnie na ludzi ze względu na to, że poprzez czytanie można się uczyć - to dobra lekcja, dzięki której poznajemy rzeczy, o których nam się nie śniło, przecież to książki pomagają rozwijać naszą wiedzę, wspomagają wyobraźnię i kreatywność. Dobra książka potrafi wyciszyć i skłonić do refleksji lub pobudzić i zachęcić do działania - to dobra motywacja dla każdego z nas!
    Zgłaszam się.
    Obserwuję jako: lotusflower.
    Mail: elaluczkow@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście myślałam, że konkurs do dzisiaj... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się :) w dodatku nie tylko Tobie. Kilka razy tak się pomyliłam :(

      Usuń
    2. Ola C. ojj no przykro mi ale nie mogę nic zrobić ... ;cc Taki regulamin i trzeba sobie zapisywać na kartce czy gdzieś co i jak, co by się nie zgubić :D
      Nie martwcie się dziewczyny, to nie ostatni konkurs zorganizowany przeze mnie ! :)

      Usuń

Witaj!

Podziel się z Nami tym co myślisz. Pozostaw swój ślad! :)

Dziękujemy,
Załoga Books&Culture

Copyright © 2016 Books&Culture , Blogger